Efter snöstorm kommer sol, nu är jag tillbaka med nya krafter!







Månadens sötsak hos Söta saker :)


Mitt bidrag till MÅNADENS SÖTSAK hos
Söta saker




LADDAT INFÖR FREDAG






GEISHAMUFFINS






3 ägg
2 1/2 dl socker
100 g smör
1 dl mjölk
3 1/2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
Geishagodis

Frosting
200 gram Philadelphiaost
1 burk Nutella

Dekoration
1/2 Geisha på varje cupcake
Pralinströssel

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och häll i mjölken. Häll detta över äggsmeten och blanda i torrvarorna.
Fördela i formar och bryt ner 1/2 - 1 Geisha i varje form.
Grädda i 175 grader i ca 20 minuter.
Rör ihop Philadelphiaost och Nutella till en smidig frosting. Bred på frostingen på de svalade cupcakesen.
Strö på strössel och lägg på en delad Geisha


KLADDKAKA







VÄRLDENS GODASTE & ENKLASTE KLADDKAKA

100 gram smör
2 1/2 dl strösocker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
100 Marabou choklad

Smält smör i en gryta, lyft den av plattan och rör i socker och ägg. Blanda väl!
Rör i mjöl, kakao och vaniljsocker.
Grovhacka (jag brukar dela varje ruta i två delar) chokladen och blanda ner i smeten.
Häll i smord form och grädda mitt i ugnen i ca. 20 minuter.
Servera med grädde, glass eller vaniljvisp.


RÄKSOPPA





Sockerkaka... i våffeljärnet






GOTTEGRISEN

VEM ÄR GOTTEGRISEN:

Jag är en norrlänsk mat och snaskälskande 3barnsmamma,sambo
som scannar nätet nästan dagligen på mat och och gotta!
Här vill jag ge mitt bidrag till receptvärlden :)

VÄLKOMMEN!!!


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0